fredag 24 augusti 2018

Brev från Annelie


Åk 2-3

Hej och välkommen till ett nytt idrottsår.

Hoppas att du haft en bra och avkopplande sommar och att du är laddad för ett nytt läsår.

Vi är ju utomhus hela september månad. Men som ni vet byggs det om mycket på skolan. Det kommer även att påverka idrottssalen hela september månad. Vid regn kommer vi inte ha den att tillgå. Vid ihållande regn kommer vi då gå till ett klassrum.
I dagsläget är det inte heller klart om vi har omklädningsrum och dusch att tillgå. Och då tänker jag såhär, att första skolveckan (v 34) behöver du inte ha något ombyte med sig. Jag återkommer jag med hur det blir framöver så fort jag vet något. (Men bra skor att springa i).

Några påminnelseord från mig:

·        När vi sen börjar vara inne i oktober vill jag gärna att eleverna fortsätter att vara barfota. Självklart om det inte finns något medicinskt hinder förstås. Hör av er till mig i sådant fall.

·        När vi sen får ordning på dusch och omklädningsrum så är det alltid ombyte och dusch som gäller.

·        Om du av någon anledning inte ska vara med vill jag, som vanligt, att du har en lapp med från dina föräldrar om orsaken. Men min erfarenhet är att du oftast kan vara med, även om du är lite ”halvförkyld”. Vi kan alltid anpassa idrotten. (Idrotten är ju många gånger inte mer ansträngande än att vara ute på rasten och springa). Prata med mig innan bara så löser vi det. 

·        När det gäller deodoranter, använd roll on. Tänk på våra allergiker.

·     Påminner också om att alla mobiler ska vara helt avstängda (det räcker inte med ljudlöst) när du går in i idrottshuset. Ingen ska behöva känna oro för att någon ”råkar” ta ett kort med egen eller någon annans mobil. Sedan lägger du den och andra värdesaker i min låda, så att inget kommer bort. Det bästa är naturligtvis att den får vara kvar i klassrummet.

·        Om ni behöver få tag på mig av någon anledning, kan ni då höra er till skolan på telefon 28 63 54 eller via mailen annelie.zetterstrom@nykoping.se
Hälsningar Annelie Zetterström

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar