fredag 24 augusti 2018

Info


Föräldrar!

Jag heter Christina Österberg Ulvmark och jobbar som specialpedagog på resursteamet i Nyköping.
Jag arbetar delvis med Marte Meo-metoden.
Marte Meo betyder ”av egen kraft” och är en metod som går ut på att videofilma vardagssituationer där de vuxna på olika sätt samspelar med barnen.

Vi utvecklas alla i ett samspel med vår omgivning. Genom filmen kan personalen stöttas i hur de kan utnyttja sina resurser ännu mer, för att ge barnen det stöd de behöver.

Ibland filmar jag flera barn, ibland bara ett i taget. Filmen visas för den berörda personalen, i en handledning.

Om du av någon anledning inte vill att ditt barn ska hamna på filmen, eller om du är nyfiken på något jag skrivit, så är du välkommen att ringa mig på telefonnummer 24 78 89, eller prata med din personal.


Christina Österberg Ulvmark
Specialpedagog och marte meo-vägledare
Resursteamet
611 83 Nyköping
Tele 0155-247889

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar